“We waren erbij vanaf het begin!”

Odile Meex en Marc Colson wonen al meer dan vijftig jaar in As. De gebouwen van De Kolonie zijn voor hen dan ook een vertrouwd beeld in de omgeving. Ze maakten de afbraak en wederopbouw van de site van dichtbij mee. Toen in 2015 in het gerestaureerde hoofdgebouw een taverne openging, werden ze meteen klant. En dat zijn ze nog steeds. Want volgens Odile en Marc heeft Taverne De Kolonie heel wat troeven te bieden.

Lekkere gerechten

Odile: “We komen meestal op woensdag en nemen dan bijna altijd het dagmenu. De menukaart is de laatste jaren uitgebreid. Er zijn bijvoorbeeld vegetarische gerechten bijgekomen. Ik vind de soep hier heel lekker. Ook word ik altijd blij van de zelfgebakken koekjes bij mijn koffie. En dan die taarten in de koeltoog … zo lekker! Mijn man is helemaal weg van de steak en de souvlaki. De salades die je erbij krijgt, maken het gerecht nog aantrekkelijker.”

Geen verspilling

Marc: “We zijn tegen verspilling van voedsel. Daarom is het fijn dat we een aluminium bewaarbakje kunnen meekrijgen. Als er iets niet op geraakt, nemen we het mee naar huis. Het zaalpersoneel dringt daar zelfs op aan.”

Smaakvolle aankleding

Odile: “Maar het zijn niet alleen de gerechten die het hem doen. Het is altijd aangenaam als je de periode van het jaar herkent in de aankleding van de taverne. Zo kom je meteen in de juiste stemming. Een goede sfeer hoort nu eenmaal bij uit eten gaan.”

Prachtige ligging in de natuur

Marc: “We hebben al heel wat mensen uit onze vrienden- en kennissenkring meegenomen naar de taverne. Iedereen bewondert de prachtige ligging in de natuur en het unieke karakter van de gebouwen. Ik ben er zeker van dat met de aanleg van het nieuwe fietspad er nog meer mensen de weg naar De Kolonie zullen vinden.”

Bekwaam personeel

Odile: “We voelen ons hier al tien jaar thuis. Het personeel is altijd vriendelijk en heel spontaan. We merken dat de zaalmedewerkers groeien als ze er wat langer werken. Ze maken dan een praatje met je en zien sneller waar ze nodig zijn. Fijn om te zien.”

Goed verzorgde arrangementen

Marc: “Dit jaar zijn we naar de paasbrunch gekomen. Dat was een echt succes! Zeker voor herhaling vatbaar. Ook de barbecues die vroeger georganiseerd werden zijn we nooit vergeten. We weten van kennissen dat ook de koffietafel na een begrafenis heel goed verzorgd wordt. Maar daar zijn we zelf nog niet mee bezig.”

Odile: “Zeker niet! Acht jaar geleden wilden we hier onze gouden bruiloft vieren. De taverne was toen jammer genoeg nog niet open in het weekend. Het zou fantastisch zijn mochten we onze diamanten bruiloft in De Kolonie kunnen laten doorgaan! Maar eerst kijken we samen uit naar het jubileum van De Kolonie dit jaar!”

Dit bericht delen